petek, avgust 18, 2006

Prometne cvetke

Naša Policija ima zelo nepregledno in oblikovno popolnoma nedovršeno stran. Ima pa vseeno na tej strani rubriko "Prometni prekrški" z najzanimivejšimi posnetki nepravilne vožnje po naših cestah. Od popolnoma benignih, kot je uporaba mobitela, do zelo (moje neodobrovanje se veča z naštevanjem) malignih avtomobilskih in motorističnih prekrškov do kralja - lokalnega mulca, ki na sesalcu (za nepoznavalce - zaradi ogabnega zvoka in nepriljubljenosti med splošno populacijo - skuterju). Lepo in prav, da se otroci novopečenih slovenskih bogatašev vsaj enkrat naučijo, da takšna vožnja pač ni vzorna. Seveda možem v modrem svetujem, da se poleti postavijo na oba konca Slovenske in otrokom z nekajkubičnimi igračami in zdaleč neprimernim razmerjem KM/kg (to velja za motor) in zelo nizko gostoto interkranialnega prostora (to velja za voznike) po švicarskem vzoru vozila, v kolikor so pač ravnali mimo predpisov, zaplenijo in stisnejo v nekaj kubičnih decimetrov velike kocke. Dostava na dom, poštnino plača vrli lastnik. Potem bi se pa dalo hoditi tudi poleti po centru Ljubljane, brez da bi vsaj nekajkrat na par minut preklel mularijo.

Pa da ne bo izgledalo, da se samo pritožujem čez nevzgojeno mularijo (kar je sicer res, še bolj, odkar sem nekaj dni preživel v nabito polnem, samo mirnem in niti najmanj kaotičnem Singapuru), sem v Zakonu o varnosti cestnega prometa iskal določena pojasnila. Sicer je samo upanje jalovo, glede na to, da zakone pišejo pravniki, ampak začuda sem jih, potem ko sem odstranil (vsaj zame kot naravoslovca) debelo odejo nepotrebnega besedičenja. Kaj je catch? Danes sem na severni obvoznici moral prehiteti poln naložen golf druge serije, ki je vozil po (takole bi se slišalo po pravniško) skrajno levem voznem pasu ceste za promet motornih vozil. Ker imam nekje v glavi, da je to smrtni greh, sem preveril, kaj pravi o tem zakon. Vsekakor sem naredil prekršek, ker je prehitevanje dovoljeno samo po (spet pravniški jezik) bolj levem od skrajno desnega pasu, ki ni zaseden s kolono vozil. Pač, prehiteva se samo po levi, pa še to velja samo na avtocestah in cestah za promet motornih vozil, recimo po Celovški, Dunajskih in podobnih pa je vožnja po obeh pasovih (vsaj po zakonu) dovoljena samo v času prometne obremenitve (torej nekje večino dneva), vendar je menjava pasov dovoljena samo ob zaustavitvi (ko že omenjam, nikoli mi ni bilo jasno, kako se da parkirati na delu Dunajske med Ulico Bežigrad in Črno vdovo) ali razvrščanju. Ja, in potem svizec zavije čokolado... In da se vrnem na nesrečnika v Golfu. Sem jaz veliki grešnik, ker sem prehitel nesposobnega voznika in sem sebi in mojim sopotnikom zagovoril varnejšo vožnjo ali pač?

Mimogrede, koliko vas je opazilo, da imajo vpadnice v prestolnico v smeri centra dve omejitvi, 60 in 70? In da je hitrost (pavšalno) določa dejstvo, ali je cesta enake kategorije in enake obcestne ureditve (pločniki, kolesarska steza) znotraj ali zunaj obroča okoli mesta.

Ni komentarjev: