sreda, november 08, 2006

Blogi in reference

Dlje časa kot spremljam slovensko blogosfero, bolj se mi dozdeva, da deluje po analogiji akademske sfere. In tako kot deluje večina zadev v življenju. Važno je, koga kdo pozna. Oziroma v tem primeru, kdo koga polinka. Recimo takšni zapisi so primer tega.

Technorati, Google in vsi analitični programi so dober pokazatelj, kako blog kotira. Slovenska blogosfera deluje na principu recipročnosti, ker drugače je poleg rednih bralcev težko pridobiti obiske, posebej, ko blogi izginejo s prvih strani imenikov. Predvsem, če blog ni postavljen na Siolu in z zadostnim številom komentarjev ni omenjen v "oblaku komentarjev".

Torej, recipročnost. Ti polinkaš nekoga, nekdo drug polinka tebe. Omenjeno je učinkovito, če imata dva bloga različen "pool" bralcev. Zelo učinkovito, če se znajdeš na kakšnem foto blogu, ki so povezani med sabo, tako da prej ali slej prideš do bolj branih.

Blagodejno (za obisk in tudi ego;)) pa delujejo tudi objave v tiskanih medijih. Recimo tale (drug zapis je izginil iz arhiva, verjetno je samo za prijavljene) je na dan objave dnevni obisk povečal za 3-krat.

Več kot očitno je, da se slovenska blogosfera širi in razvija. In, čeprav je Crnkovič skeptično špekuliral, da mogoče čez nekaj let blogov ne bo več, temu ne verjamem.

9 komentarjev:

Luka pravi ...

Tole linkanje me spominja na začetke interneta, ko sem naredil svojo prvo spletno stran. Bila je tipa živjo, jaz sem Luka, rad igram tetris, tole je moja spletna stran. in kar naenkrat dobivam maile vrstnikov tipa: te dam med linke če daš ti mene. "Pa za koji k* bom dal jaz tvojo blesovo spletno stran med linke? In za koji k* ti morem naredit uslugo, da daš ti mojo spletno stran med linke na tvojo k* spletno stran? Obe sta brezvezni!" se je glasil moj odgovor (tedaj sem bil malce slabše vzgojen kot sedaj). Enaka zgodba sedaj in to med odraslimi. A kdor ima daljšo blogrollo ima daljšega al kaj? Tudi ideja linkajmo se mi je malo mem. Dobro, najdeš dober blog, dobro stran in to deliš z bralci. Ne pa cel seznam, še posebno z namenom ustvarjanja nekega kroga spletnih strani. Se še kdo spomni, ko so bili ti "tematski" krogi (ringi) blazno popularni? Jao, kako sem bil jezen, ko sem naletel na kakšnega iz teme, ki me je zanimala. Zgledali so namreč takole: "Jaz sem Luka, prihajaš iz strani prijatelja XYZ, naslednja stran je od prijatelja ABC. Vsi smo povezani v krog ljudi, ki nam je všeč kaligrafija. Tudi meni je všeč kaligrafija. Več o kaligrafiji lahko izveš na strani prijatelja YXZ." Pa ne no, saj sem ravno od tam prišel, napisano je imel pa isto kot ti! Ne več, ne manj!
Še da se dotaknem ideje, da blogerjev čez par let ne bo več - verjetno res ne v taki obliki, kot jo imamo sedaj pred seboj. A podoben princip se bo obdržal, s tem da bo uporabljal in se bo prilagodil novim tehnologijam.

Hirkani pravi ...

Tomi, zelo dober zapis, dobiš moj Reddit :) in tudi Luka je podal zanimiv pogled.

Ker sem še frišna blogerka, s temi linki še nisem prišla čisto na čisto. Blogerje, ki jih redno berem, imam v blogrolli. Blogerje, katere občasno preletim, pa oni linkajo name, pa sem dala pod "hvala za link". Tako se mi je zdelo najbolj pošteno/recipročno.

Dobila sem že mejle, kjer mi je kdo predlagal, da se linkava med seboj. Pri nekaterih sem bila naravnost počaščena, druge sem srečala prvič in jih šele spoznavam.

Vse pogosteje slišim "pogledam katere bloge imaš v blogrolli in vem kdo si". Hm, pri meni to čisto ne drži. Če bi bila zelo načelna, bi namreč imela v linkih potem le tri bisere.

Opazila pa sem tudi kar precej blogov, ki sploh nimajo povezav. Zakaj pa ne, če jim tako ustreza in so sami tako odločili. Meni je prav.

Tudi sama sem že objavila podoben zapis Hadovemu, ker sem s svojimi bralci želela podeliti zanimive teme. Zakaj pa ne?

Bolj pomembno je, da se okrog bloga zbirajo prijetni ljudje in da prijetno podebatiramo.

Blogi bodo ostali.

Tomi pravi ...

Luka: analogija z začetki interneta v Sloveniji sicer je na mestu, vendar se mi zdi zadeva sedaj rahlo drugačna. Meni se sicer še ni zgodilo, da bi kdo direktno želel izmenjavo mailov in tudi sam vračam tudi tiste, ki se mi zdijo kul.

Recimo Technorati je dober vir, da vidiš, kdo te polinka, samo ni pa natančen. Google in njegov analytics sta veliko boljša, posebej, ko pogledaš reference na tvojo stran.

Hirkani: ja, je precej blogov, ki nimajo linkov, samo, kakor se videl, recimo gre za tematske bloge ali pa za začetnike, ki ne znajo dodajati povezav.

Hadov zapis je sicer bil omenjen kot primer, kako linkanje pripomore k razpoznavnosti, ne kot negativen primer.

In hvala za pohvalo.

Hirkani pravi ...

Tomi, tvojega primera nisem razumela negativno. To je klasični primer linkanja, ki se uporablja med blogerji. Tudi tujimi, ki imajo mnogo mnogo več obiska.

Glede začetnikov... sama sem kot začetnica že znala dodati povezave, vendar pa v svojih začetkih nisem želela biti preveč opazna, dokler ne bi ugotovila ali bom to počela še naprej ali obupala :)

Tomi pravi ...

Saj sem mi je zdelo, samo sem bil raje na "varni stran". had je sicer odličen primer branega blogerja in če te polinka, je verjetnost, da se bo obisk povečal, velika.

Luka pravi ...

had je trenutno primer blogerja, ki, če te polinka s pozitivnim komentarjem to pomeni, da si nekaj pametnega napisal. Ima bran blog in pametno piše. Čeprav ni med mojimi naj blogi.
Linkanje je seveda v redu, čeprav bi kdo lahko na moje negativne komentarje mislil drugače. Sem pa močno proti temu, da se linka vse povprek. Blogrolla naj bo sestavljena iz blogov, ki jih spoštuješ, redno bereš in ki so vredni te "časti". Za "občasne dobre zapise" zadostuje tip povezovanja, kot je bil sedaj uporabljen: "Linkajmo se". Na živce mi pa gre, ko ima nekdo cel kup povezav med svojimi zgolj zato, ker mu da to občutek družbene povezanosti. Lej koliko blogov jaz berem... To ni prav in škodi ugledu avtorjevega bloga. Poveča sicer popularnost, a osebno želim, da na mojo stran pridejo ljudje, ki jih vsak okvirno zanima ta tematika. Tudi ti Tomi si verjetno ne želiš 10.000 obiska dnevno in komentarje tipa: ti je všeč Harry Potter ali pa si že videl današnje telebajske. Še posebej kadar daš kakšen strokoven zapis. Še bolj pa sovražim že omenjeno linkanje tipa: če daš ti mene dam jaz tebe. Bljak, to mi je tako otroško. Saj ne vem a imam samo jaz take spomine ali ste bili tudi drugi taki, ampak ko sem hodil v vrtec in OŠ (do nekako 2. razreda) smo prijatelje sklepali ali glede na to kakšen avto je kdo imel ali pa z besedami: "če bi bil jaz tvoj prijatelj a bi bil tud ti moj?" ;)
Da pa ne bo kdo rekel, da smetim po komentarjih tudi v temah, ki niso z "mojega področja" naj pa zaupam, da pri komentarjih uporabljam dve povezavi - ena kaže na mojo domačo stran in druga na blog. Da ne bom kje potem zasledil besede: "pljuvaš po tem, kar v bistvu sam delaš". Da, tudi komentarji so lahko primer medsebojnega linkanja, navezovanja stikov in nabiranja zadetkov na blogu.
Hehe, dovolj do polnoči, po tem ko kaj na svoj blog napišem se spet oglasim :)

Tomi pravi ...

Se ne bojim, da tudi če bi imel 10.000 dnevnega obiska, da bi imel neumne komentarje, ker, kakor bi rekel vodja ene od največjih spletnih strani v Sloveniji, ti ljudje ne bi prestali inteligenčnega testa, ki se imenuje preverjanje besed.

Mimogrede, opažam, da zadnje čase dobivam precej difuzen obisk na strani, kar je lepo, po drugi strani pa se pojavljajo tudi redni bralci. Sem precej zadovoljen, ker si nisem mislil, da bom dosegel niti toliko ljudi, ki jih bo zanimalo, kaj napišem.

DrMinistr pravi ...

No, jaz pa še nimam nokogar polinkanega;) Iz enega samega vzroka. Ker se mi še ni dalo urejat bloga;)

Anonimni pravi ...

folk, pejte raj na zrak, tole vam škodi