nedelja, januar 21, 2007

Slovenski blogerji nimajo pojma

Košak je za razliko od Črnkoviča, za katerega se ne morem odločiti, ali mi je zoprn ali ne, ali je desni ali levi (samo naj kdo ne reče, da ni potrebna polarizacija ljudi, ker nam oblast to več kot očitno narekuje in oblast je pač potrebno poslušati) bil med mojimi priljubljeni avtorji. Ne morem reči, da sem ga bral redno, saj tudi pisal ni ravno redno, je pa imel ponavadi dober in argumentiran zapis (in ne ravno nevredno omembe, z njim sem se strinjal). Vse dokler nisem po skoraj 14 dneh prebral njegovega neumnega zapisa o protikadilskem zakonu.

Ne bom razpravljal o tematiki, ker je bilo o tem že dovolj povedanega (če koga res zanima, tole je Hadov agregat), saj so umetniki vedno živeli precej ad libitum, ampak o psihosociološkem vidiku zapisa. Presenetila me je namreč številka komentarjev. V tem trenutku 272, kar je za slovensko blogosfero prav neverjetno. Temu bi se verjetno lahko približal le še Jonas, če bi napisal kaj pametnega, če že za neumnosti dobiva tam malo pod sto pozornosti potrebnih.

Da je majhnost naše blogosfere po eni strani prekletstvo in blagoslov, sem posredno že pisal, ko sem razmišljal o selitvi na Blogos. Potem sem sicer ugotovil, da je za moje delno konzervativno dušo preveč mainstreamovski. Sicer je načeloma res, da bloge pišemo zase in da je obisk precej nepomemben (zakaj pa ima potem skoraj vsak na njem statistiko?), ampak saj je že Had priznal, da je gledanje obiska egotripno in Slovenci smo pač takšen narod.

Kaj torej hočem povedati z vsem? Omenjeni Košakov zapis mi je dal misliti, da se očitno splača biti kontraverzen, vsekakor pa v nasprotju z običajnimi normami. Verjetnost je, da se bo v komentarjih razvila najprej debata pro et contra, potem jo bo začinil kakšen ekstremnež ali dva, nakar se bo vse skupaj sprevrglo v znan, Slovencem značilen, koncept "ti nimaš pojma". Obisk bo seveda šel preko meja.


(ali zapis, ki je mimogrede nastal iz naslova z drugačnim namenom - bolj sociološkega preskusa - in sem ga potem pripeljal do vezljivosti, spomninja po čakanju na odgovor naslova na Salingerjevo delo Catcher in the Rye?)

4 komentarji:

Dejan pravi ...

Hja, večina blogov, nas navadnih smrtnikov, je namenjenih samim sebi.
Če želiš, da je tvoj blog obiskan in da se na njem razvijajo debate moraš biti kontroverzen, s svojimi izjavami moraš vzbuditi pozornost, razburit javnost.
Lahko pa najdeš svojo ciljno publiko, predvsem če se posvečaš eni stvari in imaš čisto tematski blog (film, glasba, šport,...) in se na stvar tudi spoznaš.
Moram pa priznati, da sam ne prebiram dolgih objav in esejev splošnih blogov, razen, če me ta tema res zanima.

Kakorkoli že... Speak your mind!

lp

ervinator pravi ...

Fajn je bit kontroverzen, ampak da bi podrejal statistiki na svojem blogu? Bolno.

Hirkani pravi ...

Prav nasprotno, trudim se, da nisem kontraverzna na blogu. Ker sem s svojo "miselnostjo ahead" marsikaj fasala na forumih, pa sem zdaj bolj previdna.

Tomi, nekam pesimistično mi deluješ zadnje čase. Kaj, če bi poskušal poiskati še - kaj je na blogih pozitivnega, dobrega, koristnega? ;)

Tomi pravi ...

ervinator: saj verjetno nihče, razen tistih, ki so bili takšni že prej, ni namenoma kontraverzen. Gre zgolj za moje opažanje, kako scena približno deluje.

hirkani: nisem pesimist, samo opažam določena stanja na slovenski blogosferi, to je vse. Drugače sem nasplošno precej optimističen.

Sicer pa, mimo teme, se mi je zdelo, da moraš biti iz hiše, ko tako dobro poznaš njeno ureditev.