sreda, maj 09, 2007

Spet o naši prestolnici

Včeraj zvečer je bila Ljubljana fenomenalno lepa. Mirna, ne preveč svetlobno onesnažena, brez tečnob v centru mesta, in še bi lahko našteval. Mi je pa misel, kako grdo je zadnje čase pografitirana Trubarjeva, popolnoma pokvarila vtis.

O grafitih sem na blogu že pisal. Prejšnji teden pa sem se sprehajal po Trubarjevi in videl, kako grozno se je nekdo znesel nad fasadami. Trubarjeva je kot ulica v samem središču mesta deležna precej turistov (čeprav, veliko se jih tam izgubi, ker tako ali tako vodi v Moste in posledično Fužine - mogoče je ravno tu razlog, da je tako izmaličena). Nekdo pa je, kot kaže, imel Egotrip (dejanski zapisi), vendar res ne morem razumeti, zakaj vandalizem?

Razumem, da tečnemu sosedu, ki ti stalno utruja, spustiš (ne prerežeš) gumo ali pa sitnemu psu, ki te stalno nalaja, v kos klobase "stisneš" en Sanval, da lepo zaspi. Ker v končni fazi zagodeš določeni osebi, ki te s svojimi dejanji spravlja ob živce. Samo zakaj je pa potrebno razbijati šipe, stresati cvetlične lonce in še najgrše od vsega, grafitirati pročelja v mestnem središču (kjer se pač najbolj opazi). Gre za mesto, kjer živijo tudi sami in za zavedanje o skupnem dobrem. Samo eni tega pač ne premorejo.


Čedalje raje bi v parlament vsilil moj predlog zakonodaje na to tematiko.

5 komentarjev:

uros1981 pravi ...

Mogoče drugič svoj tekst podkrepiš še z vitaminskimi tabletami v obliki slik. ;) Sicer pa glede grafitiranja: na nekaterih mestih mi je ok, na drugih je totalno mimo in vandalsko (najbolj v nebo vpijajoč primer je tisti "ne vem zakaj" na novi fasadi nasproti Ministrstva za finance). Sicer so mi pa bolj všeč razni mali 'stencili' (šablone). LP

Anonimni pravi ...

Mislim da si s temi izjavami malo zasel. zgleda kot da hoces reci, da ce sosedu prerezes gume je enako, kot da psa uspavas in da je vse to vseeno sevedno bolje kot da naredis grafit? sploh pa predlagam da se o vsem tem malo bolj pozanimas. Egotrip grafiti imajo svojo zgodovino in pomen. mednarodni in slovenski streetartisti pa so prejsnje leto doziveli tudi razstavo v MGLC (http://www.mglc-lj.si/slo/razstave.htm). Strinjam pa se da na trubarjevi zadnje case malo pretiravajo, a za to ne mores obkriviti kar vseh grafitarjev po vrsti. Trubarjeva je zaradi grafitov tudi lepsa, odvisno le zaradi katerih. sicer si pa na enega od svojih vprasanj ze sam odgovoril - v mestnem srediscu zato ker je najbolj opazno. o tej filozofiji se lahko poucis v knjigi grafitarji=graffitist...

Tomi pravi ...

Uroš: saj je res, da nekje je grafit lahko prav ok, samo na večina jih pa ni tako kvalitetnih, da ne bi kvarili...

anonimni: mislim, da si ti malo slabo prebral. Gum ne bi rezal, ampak spuščal na ventil, psa pa ne ubil, ampak ga samo uspaval za nekaj časa. Želel sem povedati, da je grafitiranje usmerjeno nasplošno, moji načini (ki so zgolj primer), pa do specifično usmerjeni proti nekomu ali nečemu. To je vsa fora.

Upam, da je sedaj kaj bolj jasno, kar sem želel povedati.

Anonimni pravi ...

no lepo. se opravicujem za nesporazum. drgac pa ja sem razumela bi pa se dodala opombo urosu, da je napis "ne vem zakaj" ze precej star in meni osebno ful dobr, ful pomenljiv in... skoda bi bilo da bi predsodki vzeli ta pomen. joj pa se enga sem se spomnla. haha pa sem vprasala v moderni, ce kaj vejo kdo je to nrdil pa sem za odgovor dobila samo uzaljen obraz. na reklamnem panoju al zastavi al kar je ze... od razstave U3 je nekdo napisal SALON. Pojma nimam kako mu je to uspelo glede na to da je ta stvar precej visoko nad vhodom.

Tomi pravi ...

Ne vem, zakaj. Parodija na NLB?